1 november 2006

Drömmar av silver och guld

När jag blir rik ska jag handla på Gysinge byggnadsvård.
Tills dess får jag nöja mig med att drömma...
Exempelvis om deras fasade kakel som skulle sitta som en smäck vid vår gamla vedspis i köket. Nu blir det K-Rautas ofasade variant för ungefär 700 färre kronor per kvadratmeter. Trist, men ofrånkomligt.
Eller om deras nytillverkade ledstänger. Fast helst skulle jag ha en sån här begagnad ledstång som är rundad i hörnen i vår trappa. Där satt en 70-talsbräda när vi flyttade in. Den slängde vi raskt ut när vi målade panelen tonat vit, och nu har vi inget att luta oss mot. Borde åtgärdas. Gärna med en sån här.
En annan dröm är att få råd att dra om all el på övervåningen. Ska bara hitta en elektriker som inte tycker att det är ett bekymmer att återanvända de gamla runda ledningsdosorna som sitter infällda i taklisten. Bra mycket snyggare än de fula, fyrkantiga i plast som finns i modernare affärer.
Och vackra trasmattor kan man inte få för mycket av. Jag tillhör de lckliga som har tillgång till flera vävstolar, om än inte där jag bor. Till sommaren ska jag försöka köpa in en randad mattvarp och väva liknande mattor. De är så genuint vackra!

Om någon html-knåpande individ kan berätta för mig hur jag får bort ramarna runt bilderna för all framtid så tar jag tacksamt emot all sån hjälp.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin