30 december 2006

Jobbigt slut på 2006

Lagom tills år ska ta slut inträffar flera saker:

* Digitalboxen slutar plötsligt fungera. Dyrt och dumt. Nu fick vi skaffa ny digitalbox, men varför nöja sig med en när man kan få tre för samma pris? Alltså är vi nu tveksamt stolta ägare till tre boxar (men bara två tv-apparater. Vart den tredje ska har vi inte klurat ut än.) och två digitalkort.

* En plötslig upptäckt att bytet från ett försäkringsbolag till ett annat inte fungerat helt smärtfritt. I flera månader har jag lyckats betala dubbla bilpremier. Suck. Men jag får skylla mig själv som inte orkar dubbelkolla sånt där utan bara tror att allt fungerar.

* Bilen. Alltid bilen! Måste lagas. Igen. För dyra pengar.

Jag har en känsla av att det sitter någon någonstans och skrattar åt oss och alla saker som vi tror att vi behöver och måste ha.
Ibland kan jag drömma mig tillbaka till typ 1930-talet när man inte behövde ha koll på PPM och bilförsäkringar och scartkablar och uppsägningar av avtal och annat elände.


Nu ska jag grubbla lite mer på nyårslöften och återkommer kanske med dem om jag kommer på något smart. Annars får det vara.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin