14 januari 2007

Ännu mer snö

Promenad trodde jag på tidigare i dag.
Hittills har det blivit tji promenad. Det stormar och snöar och runt lunchtid försvann strömmen lagom tills att vi börjat fundera på lunchmat.
Det blev grillad korv i öppna spisen, med korvbröd och ketchup.
Det enda nyttiga var förmodligen fullkornen i korvbröden...

Och kanske, kanske kan vi hinna med en promenda sent i kväll. Om vinden mojnar.

Har hittat vantmönster i Breiditis-boken Lust att sticka som jag vill kasta mig över. Men jag har bestämt mig för att avsluta gotlandsvantarna som jag redan nämnt, och nu är det bara ett tjugotal varv kvar på den sista tummen.
Men det är typiskt mig - jag är en påbörjare och ingen fullföljare. Därav alla UFOn (UnFinished Objects) i korgar och lådor.

Så nu ska jag bita ihop och sticka några varv till...

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin