7 februari 2007

Tekniskt elände

Jag gick på loppis och kom hem med - ingenting.
Jag är nog sjuk.

Nu har jag ägnat senaste timmarna åt att försöka installera trådlöst bredband och adsl. Det går inte bra. Verkligen inte.
Jag har inte tålamod för sånt här elände. Läsa manualer och försöka förstå tekniktermer på engelska ska jag möjligtvis ägna mig åt i mitt nästa liv. (Om alternativet är att bli en kackerlacka...)
Tillvägagångsättet i detta livet lyder: klicka snabbt på olika knappar och ring it-tekniske brodern för att få hjälp. Det går sådär.
Fast nu kan jag både surfa och ringa samtidigt. Det är den där trådlösa routern som ställer till det för mig. Och förmodligen är det för att jag sitter på en MAC och inte en CP - f''låt PC ska det vara.

Å inte fungerar bluetooth heller, för då skulle ni få en loppisiakttagelse. Det får bli någon annan gång istället.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin