29 april 2007

Alltid på en söndag

Jag har inte bara letat knappar och böcker i mina gömmor, utan jag har också (lätt bakis efter ett trevligt partaj i går) tagit mig an några projekt som legat till sig ett bra tag.

En ny bebis i familjen ska givetvis få en egen kvilt, precis som hans större syskon. Så här ser den ut. Istället för kviltning på maskin har jag knutit knutar med rött garn.

Hans storebror ska få en skjorta som jag renoverat. En gång i tiden var det hans far som gick runt i marinblå skjorta med lok.
Eftersom den var ganska sliten så klippte jag av ärmarna, och satte dit en liten vit krage eftersom originalkragen var bortklippt, liksom knapparna. Min mormor är starkt misstänkt för det illdådet. Hon satte saxen i allt av bomull för att göra mattrasor av det.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin