14 juni 2007

Vad är det jag har köpt?

Två kronor kostade den lilla stjärn-grejen och jag tyckte att den var för söt för att lämna kvar på loppisen. Men vad är det?
När den stod på hyllan i affären trodde jag att det var en liten smal och hög skål, men när jag lyfte på den upptäckte jag hålet i botten.

Sedan funderade jag på om det var en hög ljusmanschett, men det är det knappast. Det ser ju superlöjligt ut när ljusen är långa... Även om det skulle bli ett vacker ljus genom de små stjärnorna.

Nu lutar det mest åt att jag tror att det är en slaktad fönsterlampa, fast väldigt liten. Tunt, tunt porslin är det. Och de påminner om några Rörstrandljushållare jag har med ett luciatåg på.

Någon som vet?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hi-hi! Kul att inte alltid veta vad man köper.

Men jag tror faktiskt att det är en tandborstmugg! Jag har haft en liknande. Hålet är så att vattnet från borsten skall rinna ut.

Anonym sa...

Kan du ha ett värmeljus i det utan att det blir för varmt så skulle det säkert bli ett fint sken! Alltså som ett tält över värmesljuset.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin