26 november 2007

Sen sist

Tre små ljuslyktor från Himla passar fint in på min tavelhylla i marummet. Ovanför hänger en svart juldekoration med glitter från Åhléns som jag inte kunde motstå. Jättevacker!
Hundtavlan är ett gammalt loppisfynd som hängt med i ett tiotal år.

Tolv virkade julgransdekorationer för 15 kronor måste man väl räkna ill avdelningen fynd. Om de får hänga i granen eller sparas till något annat återstår att se.

En bonad med charmigt budskap ska min mamma få i julklapp. Hon kan, liksom jag, emellanåt gå lite för långt när det gäller att samla på sig prylar.

En Tradera-fyndad tvättpåse hänger fint med de andra i min trapp.

I övrigt: Jag har galet ont i ryggen. Inte bra. Måste nog gå till naprapat snart för att få ordning på den.
Jag stickar vidare på Lady Eleonore. Har en del idéer på nya projekt, men stålsätter mig för att avslutta något påbörjat först.

6 kommentarer:

Dödergök sa...

Vilka otroligt vackra broderier, jag borde brodera mer,eller fynda mer broderat på loppis hum..vad var det som tog längst tid nu igen?! ;)

Eva i Halmstad sa...

Va fint det blir på hyllan, och vad vackra broderier du fyndat.
Hade gott, Eva.

Anonym sa...

Så fin bonad din mor ska få! Och hyllan ser riktigt trevlig ut- fin tapet har du också!

Anonym sa...

Åh, den översta stämningsbilden där upp... överst, eller hur man nu ska skriva ;) Menar inte den nyare layouten... översta bilden i inlägget ;) Nu blev det bättre...
Den bilden var underbar och det kändes som... Jag vill kunna få lite stämning i mitt - kråkslott? hm...
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som är less på boendet... dock ej läget... 200m från en sjö...

Agata sa...

Hej och tack för era snälla kommentarer. Visst är broderierna vackra! Jag är så nöjd med mina fynd.

Emma Clara sa...

jag har fyndat små virkade dukar på loppis som jag strök på vanligt hobbylim på....när de stelnat så hängde jag upp de som fina snöflingor i fönstrat....ett tips bara för dina fynd!!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin