30 maj 2008

Blandade känslor

Jag hittade kaffekoppar på Tradera som hörde till den ärvda matservisen som jag bloggat om tidigare. Åhh! Jag visste inte ens att det fanns kaffeservis i Zarah-serien. Så jag bjöd. Och bjöd. Men till slut gav jag upp.
Dealen med mig själv var att jag, för att få köpa, skulle sälja några av mina andra *host* sex kaffeserviser, men efter ett tag insåg jag:

1. Att jag ändå aldrig skulle kunna göra mig av med någon av mina älskade uppsättningar koppar och fat.

2. Att jag inte behövde fler kaffeserviser.

3. Hursomhelst får de inte plats någonstans.

När buden sedan sprang iväg så att känslan av fynd passerades med råge, då var saken klar. Jag bjöd inte mer. Men det smärtade. Och idag käner jag lite vemod över att chansen försvann. Men samtidigt är jag lite stolt över mig själv. Den här karaktären ska jag försöka plocka fram fler gånger.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har några fina kaffekoppat zarah

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin