5 maj 2008

Jag fyller på

Jag har varit på loppis. Jag har hittat en del fina saker, men den finaste - en gammal pampig imperialsäng - behöll min mamma så den har jag ingen bild på.
Men det här har jag bild på:
Stora och udda kapp-knappar som jag ska sätta i min vårkappa istället för de trista, beiga originalknapparna. De små svarta glasknapparna var för bedårande, men ännu utan ändamål.

Den vita skålen på fot med vackra knapparna i.

En gammal oval träram i svart. Ska bara skära till en kartongskiva till baksida. Överast syns en bedårande liten glasbricka med etsad stjärna i mitten och metallhandtag. För bara 30 kronor!
Och den vita skålen har jag redan nämnt, likaså de vackra gamla knapparna. Och den lilla, lilla metallbrickan var så liten, så liten. Den fick följa med hem.

Kockumsbunken är sliten och rostig och kostade bara en tjuga. Den blir utmärkt för pelargoner på bron i sommar. Samma sak med den slitna metallbunken.

Tja, såna här har ni väl sett förut. Om ni inte hittar några på loppisar så beror det på att jag har köpt alla som finns i landet. ;-) Ett tjockt band fick också följa med hem. Jag kanintekanintekaninte gå förbi textila skatter. (Uttydes kan inte. Inte kaninte.)

3 kommentarer:

Susilull sa...

Vilka härliga loppisfynd! Gillar alltihopa, det var länge sen jag var på loppistur, nu blev jag lite sugen. Har tyvärr alldeles för få loppisar i min närhet.

Ha det bra!

Anonym sa...

Du har blivit en underbar inspirations källa. Jag har själv hittat en loppis som bla har gamla underbara tunna stickor. Nu har jag dock ingen måttsticka att mäta dem med men makens skjutmått säger 1 1/4. Jag skall använda dem till muddar för jag har fått låna andra tunna stickor att använda och de gillar jag verkligen när jag skall göra muddar.
Loppisen skall få fler besök. Sist vi var där blev det stickor och en räknemaskin. Mewn jag vet att det finns garn där och jag skall ditt ock kolla när tid ges.

Agata sa...

Susilull - Stackars dig som inte har några bra loppisar i närheten. Det är mitt gift i livet. Jag kan inte sluta fynda.
Jag har seriösa planer på att ordna egen loppis illsammans med kamrater för att avyttra en del av mina fynd som jag kan leva utan.

eva - tack för fina ord! Visst är det härligt när man gör användbara fynd! Håller tummarna för att du ska hitta garn också.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin