1 juni 2008

Och nu så vill jag sjunga att sommaren är skön

I dag kom sommaren med besked! Fantastiskt. Jag gjorde en närgången översyn av trädgården.

Bakom de ljuvligt blommande äppelträdet syns vårt ruckliga uthus. När jag blir rik ska det renoveras varsamt. Risken är dessvärre stor att det inte står upprätt så länge...

Min rödavinbärsbuske brukar alltid leverera, och i år ser det riktigt bra ut. Mängder med små blommor och bärkart.

Sambon har lärt sig att inte klippa ner de vackra gullvivorna. Ambitionen och viljan finns där, men han lyckas inte varje gång...

Och nu har jag drabbats av tillfällig minnessvacka och kan inte för mitt liv komma ihåg vad de här blommorna heter, fastän jag tycker att de är så vackra. Något på A, va? Alunrot är namnet jag far efter! Tack för all hjälp!

Em humla i fullt arbete fastnade på bilden. Äppelträden blommar så otroligt vackert just nu.

Mina sålådor har rensats på eländigt ogräs, men det är fasiken omöjligt att få bort all kvickrot.
'
Penseerna får stå kvar, för man vet aldrig om det dyker upp några till frostnätter.

6 kommentarer:

Lena sa...

Kvickrot går bort.. men resten är ju ljuvligt! A.. det namn som flyger förbi mig är astilbe?? Men det är bara en gissning. Ert uthus var ju jättefint!Köp en trisslott,kanske kommer det en vinst?!
Surr surr!!

Anonym sa...

Så härliga bilder! Uthuset ser lite snett ut, synd om det hinner rasa. Det finns bara ett sätt: se till att bli rik - fort!

Anonym sa...

Hm, här tror jag vi vore glada om vi såg till ett snett och vint uthus, ens... Finns inget alls!!!
Astilbe? Ja, möjligen - kommer inte åt min stora bok Botanika, eller vad den heter... står ett stort tungt slagbord med dator på FRAMFÖR just den hyllan, suck... inte plattskärm ens, tungskärm kallad ;) Eller andra saker bland tekniker som inte ägnar sig för skrift, hihihi... Jodå, hårddisken står på det bastanta slagbordet också, suck...
Må så grankott... ngn som gör ett tappert försök att blogga i värmen - från en dator till en annan... dock svalare på jobbet, puh...

Anonym sa...

Hej!

Alunrot? Här står det still med:-))
kram Monica

Agata sa...

Tack för era namn-förslag. Monica har ju rätt - Alunrot är blomnamnet jag söker efter längst bak i hjärnan.
Astilbe är väl lite mer plymiga av sig? Såna som man ofta ser på kyrkogårdar. (i alla fall den närmast mitt hem)

Jo, vi är glada över vårt charmiga uthus, men det har satt sig och murknat rejält, så det är med fasa man vågar sig upp på övervåningen.

Jag ska köpa en lott snabbt! ;-)

Annika sa...

Gud vilket fint uthus!! Hoppas verkligen du vinner på den där trisslotten.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin