5 juli 2008

Seraphim-hybrid

Den gröna linsjalen började som en helt vanlig slätstickad sjal med ökningar från nacken. Men efter ett tag började det kännas väl trist. Med hjälp av Maria hittade jag Seraphim shawl som innehöll ett spetsmönster som jag modifierade litegrannt. Så nu stickar jag spets och det är roligt.
Mitt lime-färgade Kalinkagarn kommer kanske inte räcka, så jag måste beställa mer, men än så länge har jag en halv härva kvar.
Och bäst av allt - mina Harmonystickor är fortfarande perfekta bra - så länge de inte gängar upp sig, men det gjorde de mest i början.
Och nu har jag semester så nu kommer jag förhoppningsvis hinna klart den!

5 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Grattis till stickning i harmoni.
Ha en go semester.
Eva.

Anonym sa...

Vilken vacker färg det är på den!

Agata sa...

Tack! Jag är mycket nöjd med min harmoniska stickning i den limegröna färgen.

Clara sa...

Roligt att se vad det blir av garnet! /fd hemlis

Dödergök sa...

Snyggt snyggt. Jag har inte stickat på flera dagar och abstinensen slog till stenhårt nu. Det måste bli ett par varv ikväll.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin