3 augusti 2008

Dags för kaffe

Lördagen ägnades åt ... japp - loppisar.
En hel del saker följde med hem.
Sambon hittade en kockums-gryta i gult med svarta detaljer. Den fick följa med hem för att hysa kryddväxter.

Bland de andra fynden kan man hitta de här vackra kopparna av olika modeller. Frälsningsarméporslinet fanns det tre koppar med fat av, så jag köpte allihop. Samma blåmönstrade porslin, fast med texten Betelkapellet finns sedan tidigare i mitt hem.
Den lilla SAS-koppen i benporslin med diskret logga var också skönt retro. De andra var bara så bedårande att jag inte kunde motstå dem.


Det andra - förkläden, lin-lakan, pressglas, textilband, tvättfat - får ni se någon annan gång. Nu måste jag sticka lite och njuta av den sista semesterdagen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina koppar, det är härligt med udda porslin!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Kaffekoppar är underbart. Ibland funderar jag på att börja dricka kaffe bara för att kunna rättfärdiga inköp av koppar. Jag skulle utan problem kunna starta upp en kaffekopps-samling; köpa bara 1 kopp av alla superfina som finns o bara gotta mig åt! Men där går ändå smärtgränsen o man KAN inte samla på allt som är härligt - eller...?

Tuula sa...

Vilka fina koppar! Jag ligger i startgroparna för att börja samla även dessa men tvekar pga stor platsbrist i skåpen...

Agata sa...

Visst är de härliga!

Fast det här räknar jag inte ens till en samling. Ännu. Det råkade bara bli ett gäng udda koppar med fat.

Snart måste jag sjösätta mina planer på att bygga ett stoooort vitrinskåp, för nu börjar det bli trångt i de skåp jag har.

Myggan sa...

Hej Agata!
Jag har en utmaning till dig på min blog.
/Anna

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin