21 augusti 2008

Mer att läsa!

Två fina bokpaket i lådan idag. Det ena innehöll den sju år gamla boken "Ylle och bläck" av Celia B Dackenberg. Hon har skrivit essäer om författare och deras stickade plagg - perfekt om man gillar både författare och stickning! Den är utgången på förlaget, men jag hittade ett exemplar via Finn din bok-tjänsten på nätet.

Det andra, från adlibris, innehöll några pocketar som ska läsas i min bokcirkel samt "Fair Isle Knitting" av Sarah Don.

Har inte hunnit titta i någon av dem, för i kväll måste jag jobba. Jag skulle hellre sticka...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ylle & Bläck har jag! Fick den i julklapp förra julen. Fanns på tt antikvariat i Boden (min barndomsstad) och jag hittade den (fick tipsa sambon om vad jag ville ha) via antikvariat.net.

Garnhumlan sa...

Spännande böcker! Jag är på jakt efter en bra 'Fair Isle'-bok. Jag är nämligen sugen på att sticka (minst) en sådan tröja. Berätta gärna vad du tycker om den du köpte när du läst den!

Agata sa...

ulricha - Hoppas den var bra! Ska nog efterlysa hennes andra bpk som handlar om nostalgisk stickning från barndomen. Det är ett mycket bra sätt att få tag på böcker man letar efter.

garnhumlan - Japp, en recension kommer.

Carina sa...

Den där Ylle och Bläck låter ju jättespännande för en stickande bokmal. Har i bakhuvudet att jag hört talas om den men är inte 100%. Vilka författare handlar det om?

Anonym sa...

tack för tippset om boktjänsten! Mycket bra sida,

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin