25 oktober 2008

Höstlördag

* Gick på promenad i höstblåsten. Det var skönt.

* I dag har jag tömt min varmkompost och lagt innehållet i sålådorna där det ska få mogna klart under vintern. Senare var jag ut och kastade äpplen efter skatparet som bor i granen på gården, när de var och krafsade i innehållet. Jag vill ha kvar maskarna för mig själv, och tänker inte dela mded mig till tjyvaktiga skator.

* Har sytt en hissgardin till sovrummet av ett vackert gammalt hemvävt lakan. Jag placerade monogrammet högst upp, och hade sån tur att lakanet var 140 cm bred - precis som fönstret. Så jag behövde varken sy eller klippa längs stadkanterna.

* Har ägnat en timme åt att betala räkningar på internetbanken. Det är typ det tråkigaste som finns att göra så jag är väldigt nöjd med mig själv.

* Förresten - är det ett illavarslande tecken på ålderdom när de flesta sms:en jag får kommer från KappAhl?

* I morgon ska jag måla lite. Någon golvlist ska bli färdigmålad. Och kanske ska jag också ge mig på sänggavlarna, som är en avlutad köksoffa. Det trärena ska nog bli vitt och fint i det nya sovrummet.

* Var på bio igår. "Patrik 1,5" var en charmig rom-com med ett gaypar i centrum. Och det var roligt att se att deras kärleksscener framställdes på exakt samma sätt som hetropars kärleksscener annars framställs. Ovanligt, men bra.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin