5 oktober 2008

Såg vid såg jag såg

Förra veckan slipade vi golv. Fram och tillbaka, fram och tillbaka ... Det blev bra.

Den här helgen har jag gersågat golvsockel som nu ska spikas fast. Det blev ... sådär.

Jan Björklund - lyssna nu! Jag är beredd att glömma alla osanningar om svenska skolan som du spridit om du bara kan göra gersågning till ett obligatoriskt ämne i grundskolan. För det är banne mig viktigare att kunna i det fortsatta livet än varje ackusativobjekt eller ekvation man kan komma på.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det där håller jag verkligen med om. Jag skulle haft stor nytta av att ha lärt mig tapetsera, sätta i plugg, lägga plattor osv, osv. Jag är helt handikappad...Det är mycket vi lärde i skolan som är glömt för länge sen pga. att vi aldrig använt kunskaperna.
Golvet ser väldigt fint ut, ni är så duktiga.
Kram från Susi

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Håller med dig i argumentationen till Björklund!
Det är ett hårt knog att slipa golv, men det blir så fint när man är klar. Vad vacker tidningsväggen är!
hej fr. Koftan

Humlan sa...

Javisst, men ekvationerna är ju också viktiga, tänk bara på alla gånger som man (iaf jag) räknar om stickmönster...

Dödergök sa...

Jan Björklund.....hahahahahahahaha Jag tror att jag kissar på mig av skratt så här på kvällskvisten. Nej jag ska inte börja tänka på honom det är inte bra för blodtrycket.

Däremot ser din tidningsvägg väldigt lovande ut och golvet är inte dumt det heller. Jag längtar efter att våran mytomspunna renovering ska komma ur planeringsstadiet. Dags att ringa hyresbolaget kanske...

Agata sa...

Susi - Jo, det finns en del man borde ha lärt sig istället för det man lärde sig och sedan glömde bort.

tant kofta - Tack! Jag är också mycket förtjust i väggen!

humlan - Kanske det, men eftersom jag ändå inte kommer ihåg några ekvationer så har jag ingen användning av dem.

dödergök - glad att jag kan bidra med underhållning. Eller, det var inte jag utan herr Björklund som gjorde det... Det här rummet kommer bli jättefint när vi är klara! Lycka till med hyresbolagsövertalningen!

Anonym sa...

Skulle vi kunna få hyra dig till stugan? Snäääääälla?

Agata sa...

soffy - Nu tror jag inte att du vet vad du pratar om! ;-) Satsa hellre på att hyra en golvslip och en rejäl tub fog!

Susilull sa...

Roligt att ni blev nöjda med er golvsplipning, det ser fint ut.
Geringsåga lister - det har jag gjort massor av gånger - är man inte på gränsen till nervsammanbrott, så är det nära på världskrig!!! Det gäller att ha några meter list extra, och massor med innefog!
Lycka till!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin