3 november 2008

De senaste fynden

Det har blivit några loppisturer de senaste veckorna, men jag har aldrig varit in the mood att blogga om fynden. Och nu kan jag ärligt inte riktigt komma på vad jag har köpt. Förmodligen något fint – men vad?

Nåväl, lite kommer jag ihåg. Som de här två tennljusstakarna har fick följa med hem.

En stilig skolplansch över lövskogens fåglar var så färgglad och fin att den omedelbart fick flytta in i trappen.
Och en tvättpåse som jag budade hem på Tradera hänger på tvättlinan i trappen.

4 kommentarer:

Susilull sa...

Snygga ljusstakar, har ett par likadana tror jag, från min morfars föräldrahem. Men för tillfället är dom utlånade till mamma. Tror jag ska be att få tillbaka dem..

Anonym sa...

Fina fynd!

Dödergök sa...

Ååååå vad jag blev avundsjuk på skogsfåglarna.
Jag har också fyndat lite den senaste tiden, men inget lika bra som dina fynd.

Agata sa...

susilull - Jag tror att såna här tennljusstakar var vanliga bröllopspresenter på 30-talet. Min mormor och morfar hade ett par. Visst är de fina!

soffy - tack!

dödergök - Visst var det fina fåglar! Jag blir så förvånad ibland över att såna här saker är kvar när jag kommer till loppisen.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin