30 november 2008

Deeet äääär aaaadveeeeeent!

Nä, det där bristfälliga dekorerandet duger inte.
Jag nöjde mig inte med att bara drabbas av adventspysselpanik. Jag gjorde något av det.
På 20 minuter hann jag med att djupdyka i kassen med skogsfynd. Där fiskade jag upp lite granris som fick bli en krans utan den där juligt frodiga och välansade looken. Mager och lite spretig fick den bli, men väldigt stajlisch där den hänger på ytterdörren. Jag insåg att riset inte skulle räcka för att täcka en av mina färdiga halmstommar, så jag fribejsade och band ihop enbart grenarna. Kanske får den ett band omkring sig, kanske inte.

Och lite mossa fick också komma in i värmen för att dekorera adventsstaken. Shit, vad med äckliga insekter man får med sig när man tar in natur! Ska på allvar fundera ett varv till på det där med plastmossa...
Lådan är ursprungligen ett flera år gammalt loppisfynd som någon skrivit anteckningar på om vad den innehåller med gammaldags skrivstil och bläckpenna. Om jag hade varit mer förutseende och shabby chic-mässig hade jag haft stiliga siffror fastvirade på ljusen med något shabby snöre, men det har jag inte nu. I stället får ni själva räkna ut vilket adventsnummer det är på ljuset som jag har tänt.

1 kommentar:

Myggan sa...

Äckliga insekter är bara förnamnet.
Tur att det bara är advent en gång om året. ;=
Jag ser att du också gillar lite regälare adventsljus. De räcker hela advent.
/Anna

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin