4 november 2008

Inget köpstopp här inte!

Nämen, hoppsan och förlåt! Det blev visst ett litet besök på Myrorna på lunchen. Och jag som bara skulle kolla om de hade en sån där låg, krusidullig 30-talsskänk som jag skulle kunna ha teven på och stickningar inuti.

Det hade de inte. Däremot hade de ett gäng tjusiga pannlappar. Dels min vanliga favvomodell, men sen fanns där också några andra som fick följa med hem. Favoriterna är de blå-orange-vita som jag förstås inte vet vad jag ska ha till. Fickor på något tråkigt plagg, kanske...
De är lindrigt rena, men tvättmaskinen uppfanns ju inte för att man bara skulle titta på den, så det är ett mindre problem.

Två stiliga handväskor fick också ett nytt, kärleksfullt hem. Den röda är i skinn och tillverkad vid Vetlanda Väskfabrik enligt lappen inuti. Den lilla svarta blir perfekt som partyväska.

En sybok och ett härligt 60-talsmönster och en liten påse dekorativa band ropade på mig.

12 kommentarer:

Lena sa...

Men vad är det för underbar loppis du har som hittar så mycket fint! I Vetlanda är jag född o uppväxt, inte visst jag det funnits en väskfabrik där!? Om du vill sälja den röda väska så hör av dig!!

bara Lova sa...

Oj, det var ju inte dåligt fyndat. Den röda väskan är jättefin och mönster och band är ju inte fy skam det heller.

Anonym sa...

Nä, ngt köpstopp är inte i sikte ser jag :) Men det var fina saker du köpt! Och ni bor i hus va? Då finns det väl plats, själv har jag en samlande make och en lägenhet så då har man inte så mycket val!

MissMagicGirl sa...

Fina grejer!

Agata sa...

lena - Å jag som tycker att mina loppisar är sådär halvbra. Men de är kanske bättre än jag tror. Ska fundera på om den är säljbar...

bara lova - Nämen visst är band och mönster alltid bra att ha.

soffy - Japp. Hus är det som gäller. Men det börjar bli lite litet. 160 kvadrat är liksom inte nog för mig och sambon. Förstår inte varför...

missmagicgirl - Ja! Eller hur! Tänk att det inte är fler som behöver vackra pannlappar! Det är obegripligt, men bra för mig.

Anonym sa...

Oh, de understa var pannlapparna var ju finast, såna ska jag försöka göra...

Myggan sa...

Vad fina fynd. Det var jääättelängesen jag var på loppis. Jag har sett ett överkast gjort av ihopsydda pannlappar. Om jag hittar bilden ska jag lägga ut den på min sida.
/Anna

r e b e c k a sa...

Hej, jag hittade just till din blogg och måste bara säga att den ser jättetrevlig ut! Jag kommer absolut förbi igen! :)

Agata sa...

lisa - Fina, va! Om jag bara kunde virka skulle jag ge mig på dem, men det kan jag ju inte.

myggan - Ja! Gör det! Jag behöver inspiration!

rebecca - välkommen! Och välkommen åter!

Anonym sa...

Kul med lite fynd :)

Sandra sa...

Letar med ljus & lykta efter info om Vetlanda väskfabrik! Ser att du kommit över en röd väska därifrån, känner du möjligen till något om fabriken, vilket år den lades ner t.ex??

agatas fynd och fantasier sa...

Nej, tyvärr Sandra. Jag vet ingenting mer än att jag äger en väska därifrån. Hoppas du hittar information någon annanstans!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin