14 november 2008

Så går en dag ifrån vår tid

I dag kom elektrikern äntligen på besök. Det har tagit tid, men jag är ändå glad över att ha hittat en elektriker som faktiskt kommer när han har sagt att han ska komma. Andelen hantverkare som på något sätt tror att man kan åka hem från jobbet hur som helst och vänta på någon som inte kommer och endast i bästa fall har vett att ringa och berätta det är alltför stor.

Det innebär att jag förlade halva arbetsdagen till hemmet. Jag har hunnit fundera och strukturera upp en del av mitt kommande arbete, men jag har också hunnit med såna livsviktiga saker som att mata småfåglarna, skruva upp en klädhängare, tvätta lakan, titta på min målade säng i dagsljus och laga lasagne med chevré i ostsåsen och nyttiga grönsaker i färsen.
Och eftersom jag gav mig på det där sistnämnda så fick jag också ett ypperligt tillfälle att skura ugnen. Sån tur.


Nu ska jag ladda för att gå på läscirkel med vänner. Vi har läst Svart flicka, vit flicka av Joyce Carol Oates. Hmm. Jag återkommer när jag fått tänka lite på innehållet.

2 kommentarer:

r e b e c k a sa...

Det ser mumsigt ut!
Du borde skaffa dig en rörmokare som min också. En jätteduktig ung kille som jobbade i många timmar i mitt kök när vi flyttade hit. Han blev nog lite bortkollrad av att vara ensam i en lägenhet med en nästan blond tjej för när han skulle gå och jag frågade hur mycket jag skulle betala (vi hade kommit överrens om det innan... 80 euro) tittade han blygt i golvet och sa han att han skulle räkna på det och komma tillbaka. Det är två år sen och jag har inte sett honom sen dess... :) Pålitlig och gratis!
Ha en trevlig helg!

Agata sa...

Låter som en perfekt hantverkare, men jag misstänker att han inte finns i Sverige - här är det hantverkarna som brukar vara blonda. ;-)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin