13 december 2008

Julmarknad och snö

Gnistrande snö, några minusgrader och snötyngda trän - luciadagen var som gjord för en julmarknad. Och gissa - det fanns loppisbord där också!
Så jag hittade den här vackert dekorerade träramen. Att den passar perfekt för gamla porträttfoton talar för att den är gammal. Helt klart värd 45 kronor.
Översta fotot föreställer min farfars biologiska mamma som blev sjuk i cancer och skickade bort sina små pojkar till sin syster 140 mil bort. Det är tveksamt om hon hann återse dem under de år hon fick innan kräftan tog henne.
Foto under föreställer min farmors föräldrar när de gifte sig 1918.

250 gram ljust rosa lingarn ska jag säkert kunna göra något fint av.
Och några kristallkroneprismor för 5 kronor styck ryms alltid i hemmet. De ska kanske få hänga i granen i år.

Utöver det njöt vi av levande eld, en påse hembakt, hemlagad jultallrik (med rörost!) till lunch och lagomt mycket folk.

Oj, vad jag längtar till jul nu!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så fina saker, ramen passar verkligen till gamla foton! Sorglig historia du berättar!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin