24 februari 2009

Bok-information

Eftersom jag gått med i bokbytet Pocket Mini så känner jag ett behov av att uppdatera min böcker-jag-läst-på-sistone-lista.
Puh. Jag som går fram som en ångvält bland litteraturen. Nåväl, på sistone har jag läst den mycket ingående 70-talsklassikern Maken av GunBritt Sundström. Likaså På Chesil Beach av Ian McEwan. Just nu håller jag på med en samling noveller av Torgny Lindgren. Han är en favoritförfattare! Och i går kväll orkade jag påbörja PO Enqvists självbiografi Ett annat liv. Det är något särskilt med de västerbottniska författarna. Det slår an någonting hos mig.

Hmmm. Har jag läst något mer? Säkert. Jag återkommer med mer information. Nu måste jag till jobbet!

Uppdatering:
Jo, just ja - Italienska skor av Henning Mankell läste jag också för ett tag sedan. Den var bra.
Och så sitter ljudboken Himmel av Torbjörn Flygt i bil-stereon. Här går det att provlyssna på den fantastiskt duktige Björn Kjellman som läst in boken med hur många röster som helst.
Jag tycker verkligen om när böcker handlar om människor. Riktiga människor, som den här.

2 kommentarer:

Lena sa...

Vet du att "En bok för alla" ger ut en liten läsdagbok? Perfekt att skriva upp böcker man läst samt datum och några korta rader om handlingen. Har antecknat i ca 5 år och det är jättekulatt gå tillbaka o se allt man faktiskt hinner läsa!Borde eg. ha en speciell bok för fakta- och handarbetsböcker...Tyvärr har jag inte skrivit upp alla dom....

Agata sa...

Tack för tipset! Tror till och med att det ligger någon sån och skräpar i hemmet. Förmodligen tillsammans med min borttappade feng shui-bok Rensa i röran. ;-)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin