13 februari 2009

Slutkörd av shopping

Jag är helt utmattad fastän jag sovit länge i natt.

Igår gjorde jag en sedan länge efterlängtad loppisrajd tillsammans med moderskeppet som är på besök. Vi plöjde igenom fem loppisar på fyra timmar, och bilen var smock när vi skulle hem.
Det kan bero på att bakluckan fryste av alla minusgrader i kombination med att jag köpte en skolbänk. Tackochlov gick den in i baksätet tillsammans med alla grytlappar, hattaskar, hockeyklubbor, unikaboxar, glasvaser, brickor och annat fint.

Men någon bild har det inte blivit. Vet inte om jag någonsin kommer lyckas samla allt vackert som kom med hem, men det kommer kanske bildbevis på enskilda saker framöver.

Jag har sagt det förut och säger det igen: Jäklar, vilken tur att jag har en relativt billig shopping-hobby. Hur många andra fyller bilen under fem timmar för under 700 kronor? Det får man ju inte ens ett halvt par jeans för.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Precis så tänker jag också! Att kunna komma hem smålycklig efter en mindre raid, och bara ha lagt ut 75 eller 128 eller 314 kronor - då lär åtminstone aldrig ens missbruk leda till att man får gå från gård och grund.

Agata sa...

Och inte gör det något om man tröttnar eller konstaterar ett felköp. Fast konstigt nog har jag lättare för att göra mig av med de saker som jag köpta nya någon gång.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin