22 mars 2009

Det virkar ju så lätt...

I dag bestämde jag mig för att på allvar ta tag i virkningen. Jag har ju gnällt ganska länge över att jag inte kan, men när jag nu sprang på den här instruktionsfilmen så bestämde jag mig.




Det gick fort för mig att inse ett litet bekymmer - jag är vänsterhänt. När det gäller stickningen har det aldrig varit något problem att sticka "normalt" men virkningen funkar inte.
Och att både lära mig något helt nytt - fast tvärtom, det blev för mycket för en slapp söndagseftermiddag.

Någon annan gång...

3 kommentarer:

Anna sa...

Tror jag har ett häfte om virkning för vänsterhänta. Ska leta och kopiera om jag hittar. Det är värt att kämpa för, jag lovar!

Stickfantomen sa...

Och i väntan på att den goda pedagogen Anna letar i sitt eminenta bibliotek så föreslår jag följande länk, lite tutorials "How to crochet - left handed" som du lätt klistrar i din webbläsare:

http://www.craftbits.com/viewProject.do?projectID=1324

I'm a google-fan, Oh yes I am!
Lycka till!

Jenny sa...

Jag virkar alltid vänsterhänt och mormorsrutor är egentligen inget konstigt. Svårare i teorin än i praktiken, faktiskt. Prova och fråga bara om du kör fast så kan jag försöka hjälpa dig.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin