29 april 2009

Kjolen växer

Kjolen från "Sticka romantiskt" växer. Sakta men säkert läggs varv till varv och snart har jag kommit halvvägs.
En trivsam stickning och jag är mycket nöjd med färgen som är lite mustigare än vad bilden visar.

Trots den trevliga kjolstickningen börjar jag snegla på något annat att göra. Och färgkrafthärvan jag fick i present skulle gärna få bli något fint. Kanske en skön sjal, stickad från nacken och nedåt. Med stiligt spetsmönster.
Men vilken? Jag spanar oavbrutet efter fina sjalmönster.
Och hittar jag inget bra mönster så kan jag ju alltid plocka upp något ufo...

5 kommentarer:

Dödergök sa...

Vilken underbart färg på färgkrafthärvan! Ljuvlig på alla sätt. Kanske ett enklare spetsmönster passar för att få fram färgerna. Påfågelsmönster är alltid fint till randigt garn tycker jag.

Agata sa...

Ja, jag är mycket kär i de fina färgerna. Påfågelsmönster kan vara en bra idé. Har du något bra tips på var jag enkelt hittar ett mönster?

Dödergök sa...

Den här är fin tycker jag, fransarna är hemska men sjalen är fin fin. http://www.knitting-and.com/knitting/patterns/shawls-shrugs/feather-and-fan-comfort-shawl.htm

heidi sa...

så långt du har kommit på kjolen - det ser verkligen lovande ut:)

jag håller med dödergök om färghärvan - vilka underbara färger! det skall bli jätteroligt att se vad du gör med den:)

Broarne sa...

Härligt att du skickar sånt där romantiskt, det är ju så roligt att stickat är inne igen.
Annmarie

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin