17 maj 2009

Bit till bit

Ett av gårdagens loppisfynd var ett gammalt pussel. Eller puzzle som det lite exotiskt stavas på kartongen.
Så i dag har jag hållit på med något som jag aldrig gör - jag har lagt pussel. Medan solen har skinit ute och arbetsuppgifterna hamnat på undantag.
På framsidan får man veta att det är modernt och populärt. Samt att det är ett svenskt fabrikat.
På baksidan informeras det om serien:r och Kontr. B.J. Och att det är ett Puzzle i björkplywood.
Men vad är det för tillverkare? Har örnen med pusslebiten i klorna något med det att göra?

Det har varit roligt, men samtidigt lite knepigt eftersom den enda informationen om motivet var namnet Viken på kartongens baksida.
När det dessutom är handsågad björkplywood i mer eller mindre fantasirika bitar så har det inte varit enkelt, och än är jag inte riktigt färdig som man kan se på bilden överst.

Jo, två nyttiga saker har jag gjort. Jag har fikat med svärföräldrarna och dödat en liljebagge som hade den dåliga smaken att knapra på mina kungsängsliljor.

4 kommentarer:

Susilull sa...

Sådana fina gamla pussel är ju för härliga. Jag har ett som mamma hade som liten. Och ända sen jag var liten har jag varit så förtjust i de häftiga bitarna!! Annat än dagens "fyrkantiga"!

Lena sa...

Imponerande arbete! Både av puzzle-tillverkaren och dej. Att pussla tycker jag är lika avkopplande som att sticka. Jag samlar på kart-pussel.Bl.a får jag väl säga...Pusselhyllan på loppis måste alltid kollas

Susanne sa...

Du har så rätt om Facebook! Man väljer ju själv. Och vill man inte alls kan man ju alltid försvinna där ifrån! :-)

Fint puzzle! :-)

Ango sa...

Hej!
Nu får man avslöja sig. Det är jag som har skickat dina Pocket mini-paket till dig.

Kram
/Ango

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin