16 juli 2009

Rätt för baby

Jo, lite hinner jag sticka mellan semesterresande och loppisfyndande. Efter ett halvår är äntligen den här barntröjan färdig. Nu kan den bli present till någon nyföding i vänkretsen.
Mönstret kommer från Drops och garnet är Fabel. De svarta knapparna är loppisfynd, och det skulle egentligen virkas en kant runt om alla kanter, men eftersom jag fortfarande inte kan virka så får det vara.
Annars knogar jag mest på med min feather and fan-sjal, men det tar tid. Fast det är en bra bilstickning, så jag har hunnit en hel del varv på semestern.

4 kommentarer:

Myggan sa...

Virka och virka, den är jättefin ändå. Lyckos bebin som får den.
/Anna

Tomtan sa...

Riktigt fin tröja....

r e b e c k a sa...

vad fin! färgerna är ju jättehärliga nu till hösten! inte behövs det nån virkad kant tycker jag...

mammagumman sa...

Verkligen vacker. Tänk att ha en liten nyföding i en sån fin. / Anna

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin