11 september 2009

Bedårande från förr


Resan norrut resulterade i många fina fynd. Och de finaste fanns på vinden i min mammas hus. Hon har sparat en hel del av våra gamla barnkläder, och det är fantastiskt roligt i dag. Särskilt som min farmor stickade små uppsättningar till mig och min bror, och min moster sydde en hel del små plagg. Oförargligt ljusgult och pastellturkost blandas med orange, brun och ärtgrönt. Det enda som inte finns bland plaggen är rosa. Hur ute var det på 70-talet, egentligen?

Men allt är inte tillverkat då. Den här fina stickade klänningen i ylle har hon haft själv i slutet av 1940-talet och den fick följa med mig hem. Nu hänger den till lyst i hallen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Att ha saker till lyst är bra, helst om det är så fint som den där!

Toril sa...

Helt ljuvlig å alldeles underbar! Om jag hade en dotter så skulle ungen få bo i den klänningen:) må gott!

Agata sa...

Soffy - Ja, precis så är det.

Toril - Så är det för mig också Nu får den hänga till prydnad i stället.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin