24 februari 2010

Glädjande faksimil

Nä, jag är medveten om att man inte kan värdera sina fynd efter antikbutikspriser. Men jag vill bara berätta att jag har också en sån här grön kanna från Gullaskruf. Men min kostade då rakt inte 500 kronor... *nöjt leende*

Klippet är ur Antikvärlden nummer 3/2010, en tidning som jag för tillfället prenumererar på. Jag är en ständigt ambivalent prenumerant som hoppar mellan magasin och veckotidningar, men jag börjar allt mer inse att jag inte behöver vanliga inredningstidningar varje månad. Hellre spontanköpa i affären när andan faller på, än att samla på sig högvis med magasin som ofta ser likadana ut.
Att jag dessutom har problem med att slänga magasin bidrar till insikten att jag inte behöver fler högar hemma.

1 kommentar:

Katarina i Västerbotten sa...

Bra ide det där med att spontanköpa magasin så att det inte bildar staplar hemmavid. Såg dock en variant från en som tydligen sparat nååågra godingar och det var att slå ett par stycken bälten runt en trave tidningar och använda som sängbord.
En tidning som jag iiiinte vill vara utan är dock Hemslöjden, som kommer ut med sex nummer per år....
Kannan...I Like!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin