8 februari 2010

Stickiga bakslag


Jag knogar på med min Eliina sjal, men nu har jag råkat ut för två bakslag kloss i kloss.

1. Garnet räcker inte.
Om någon sitter på en slatt Kauni effekt EF så blir jag jätteglad. I synnerhet om den blåa nyansen finns med, sen spelar det ingen roll vilken färg den mynnar ut i.

2. Sen upptäckte jag i går att jag måste riva upp några varv eftersom jag lyckats med några konstiga omslag återkommande under ett halvt varv. Surt, och jag har inte orkat ta reda på om det är jag som läst fel i mönstret eller om jag kan skylla på någon annan. ;-)

I stället satte jag mig och stickade misslynt och surt på min klassiker - kjolen ur Sticka romantiskt. OCh det gör ju inget om den blir färdig snart, så jag ska inte gnälla.

2 kommentarer:

Myggan sa...

Visst är det irriterande. Mina senaste vantar har brandgult alpaca i själva vanten och rött i tummarna och uddkanten. Om man inte tittar noga så syns det faktiskt.
Hoppas att du hittar mer garn.
/Anna

Agata sa...

Mycket irriterande. Och som om inte det var nog så lyckades jag göra hoptagningar åt fel håll på ett helt kjolvarv, så nu måste jag repa upp de också.
Suck.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin