17 mars 2010

Den enda sanna glädjen är fyndglädjen


Jag köpte tre öronlösa muggar i serien Medicinalväxter i somras på Tradera. Minns inte exakt vad jag betalade, men tror att det var runt 120 kronor inklusive frakt. Och jag tyckte att det var dyrt.
Men också att det var värt pengarna eftersom jag bara hade en, brunmönstrad mugg sedan tidigare och inte sett några under alla loppisturer de senaste tio åren.

Nu har det precis varit en till salu på Tradera. Den budgivningen slutade på 155 kronor exklusive frakt.

Det är sånt som får mig att titta med mer uppskattning på mina fynd och ett kort ögonblick snudda vid tanken på försäljning...
Men, nej. Jag tycker för mycket om dem.

Serien är ritad av Stig Lindberg och användes som landstingsporslin på sjukhus och vårdhem. De används nog fortfarande, men de nyare varianterna har trycket ovanpå glasyren och är inte på långa vägar lika fina som de äldre.

4 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

De är skoj med fynd
Må väl
eva.

Lillemor i Hummelsta sa...

Fina!!! Gillar porslin men måste sätta tyglar på mig själv, finns ju inte hur stora köksskåp som helst tyvärr.

PippisRainbow sa...

Du!
Visst var det du som hade den där länken till huset med massa dockor i?!
Just precis nu på 3:an så är det "Sveriges fulaste hus" och avsnittet idag handlar om det!! :-)

Kram!

Agata sa...

Eva - Eller hur! Mycket skoj!

Lillemor - Tack. Jag tycker om dem mycket. Jag hävdar hela tiden att vi ska bygga större vitrinskåp, så då kan jag ju köpa mer porslin. Eller?

Queenofnight - Haha! Jag såg!!! Helt galet!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin