19 mars 2010

Killar med sprätt i gillar mina koppar

Jag rotar vidare i mina skåp. Där finns det mycket skojigt som jag ibland glömmer bort. Då blir det som julafton när de plockas fram igen!

Som mina fina Mazettikoppar. Tre, stora chokladkoppar med tillhörande fat och assietter finns i min ägo. Det stod på en bygdegårdsloppis för ett tiotal år sedan, och kostade i princip ingenting. 40 kronor betalade jag för allihop, och det var ju ett alldeles gudomligt lågt pris för något så fint.

Jag misstänker att de kostar bra mycket mer i dag.

Har funderat på att komplettera med den fina ögonkakao-planschen, men dels har jag inte någon direkt plats för den, dels verkar den sitta i alla andra hem. Så jag hoppar det.

3 kommentarer:

Maria sa...

Underbara koppar! Nu fattar jag rubriken...från någon bioreklam, visst?

Jag ledsnade också på ögonaffischen när den blev för poppis. KOnstigt, men om det blir sådär lite hysteri kring något så tappar jag lätt intresset.

Dödergök sa...

Sååå fina, jag är också väldigt svag för såna där reklam /logo/ statligaverk- produkter.
Dessutom är jag tydligen helt offside för jag vet inte ens vilken affisch du pratar om. (Och det är ganska skönt att vara offside.)

Ha en skön fredag!

Agata sa...

Maria - Japp. Killar med sprätt i gillar Mazetti tror jag att den löd i original.

Dödergök - Visst är det roligt med bruksföremål! I löööv it!
Äsch, det är en affisch som dyker upp i inredningsreportage och inredningsbloggar. Den har de stiliserade mazettiögonen i stort format och någon text under. Grafiskt snygg, men uttjatad. Skön fredag på dig med!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin