30 april 2010

Mitt skafferi

Mot bättre vetande nappar jag på Marias och Re-Dizains utmaning om att visa mitt skafferi.

Jag vill börja med att varna känsliga, inredningsfascistiska läsare med följande programförklaring:
Jag har ett heltidsjobb och ägnar inte liv och lust åt att pimpa mitt skafferi. Där ska det ändå mest stå gamla mjölpåsar, kladdiga sirapsflaskor, utgångna förpackningar med marsansås och annat användbart.

Men om jag fick drömma: Ett stort, gå-in-i-skafferi i köket, med plats för allt rassel som står överallt och inte bara nödtorftigt inknölade förpackningar.

Tills det är byggt är allt utspritt på olika ställen och alla torrvaror förvaras i ett ocharmigt och knökfullt hörnskåp som inte utsatts för någon kärleksfull pimpning alls. Och när jag skriver knökfullt så menar jag det. Här finns inga fancy förvaringsburkar, och ska något plockas ut så måste fjorton andra grejer ut först.

Nå - Dödergök, Soffy och Myggan. Hur ser era skafferier ut?

1 kommentar:

Maria sa...

Jamen, någon fin burk ser jag ändå =)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin