23 juni 2010

Jag konsumerar

Nej, jag vet att lyckan inte kan köpas för pengar, men ibland måste man investera för att göra den där andra, kommande lyckan fullkomlig.
Så nu är tio kubik kluven björkved inköpt men inte levererad. I vinter ska vi inte frysa i min familj.

Likaså har tapeter, färg, spackel, penslar och allt annat som behövs till renoveringar köpts in för att användas å det snaraste.

Ett ynka par barnbyxor är allt jag vågat köpa hittills eftersom vi inte vet exakt storlek på vår lilla kille. Men så fort vi vet det så kommer jag nog gå komplett bananas i barnklädesbutikerna. ;-) (Dit räknar jag givetvis second hand och loppis...)

Nu börjar det dessutom bli aktuellt med en videokamera så att vi kan dokumentera allt som behövs för kommande ursprungsfunderingar.
Eller ska man lägga ner pengarna på en digitalkamera med bra filmfunktion? Ge mig alla tips ni har om filmredskap.

Eller ska vi kanske ta med oss makens ärvda smalfilmskamera? Retro och kul, men kanske inte så pålitligt?

7 kommentarer:

HomeRiver sa...

En bra digital systemkamera har ibland riktigt bra filmfunktion också. Det tycker jag att ni ska titta på i första hand. Lycka till!

Anonym sa...

Jag har en Canon Eos 500d. svindyr men filmfunktionen är jättebra! Finns säkert billigare med samma kvalitet. Och du kan ju alltid köpa kläder i större storlekar som han kan ha sen!

Agata sa...

Homeriver - Ja, jag lutar åt det snarare än att komma hem med en videokamera för 5000 spänn som bara är en videokamera.

Soffy - Själv har jag sneglat lite på Canon PowerShot S5 IS som har fått bra omdömen. Jo, han lär ju växa i dem, men det vore roligt att åtminstone ha med sig några plagg som passar också. ;-)

Pysselfarmor sa...

Jag köpte nyssens digital spegelreflex Nikon D5000. Den kommer att räcka mitt liv ut :-) Den är jättebra och har fått bra kritik. Kostade också en slant, men slår man ut det på alla år man kommer att ha glädje av den är det värt pengarna.
Länk här http://www.letsgodigital.org/se/22015/nikon-d5000/
Lycka till med valet

Marianne sa...

Jag har en Canon PowerShot A1000IS och jag filmar massor med den, dotterns träningar/tävlingar med hästen både utomhus och i dunkla ridhus den funkar kanon. Inte så dyr heller :)

AnnaA sa...

Har också en Canon Powershot som några andra och kan verkligen rekommendera. Blir fina filmer och sanningen är ju att man inte tittar på de så himlans ofta. Mest vill sonen själv titta på sig själv och då funkar små korta snuttar bra. :) Även om det går att göra längre.
Min har numret SX20IS och är supertrevlig. ;)

Anonym sa...

Vi köpte en videokamera innan resan, en sony, och det filmades inte alls mycket med den, bökigt att ta upp mm. Däremot filmades det hur mycket som helst på min IXUS 860, bra kvalitet och inte lika iögonfallande om man tex vill filma lite överallt.
Mitt fototips är att fota/filma snuttar hela tiden - de filmer vi har med landets ljudbakgrund är guld värda. Där hör man barnets språks dialekt och trafiken mm.
Satsa på pålitligt och mycket minne - töm ofta. Tänker på er!/ Stella

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin