14 juli 2010

Fullt upp!

Hujedamej. De mesta i mitt liv går för tillfället ut på att måla. Jag målar dörrfoder och golvlister och fönstersmygar och barnmöbler och golv. Vit färg och grå färg om vartannat. Men mest vit.

Inte särskilt kul, men ett måste. Och med bra program i Ipodden (P3 Dokumentär och STIL är det bästa!) går det ganska fort.

Än återstår en hel del innan vi är färdiga...

Men jag hinner med ett och annat loppisbesök också.
Nu ska varken vi eller våra gäster lida av att det är för ljust på nätterna.
Nå, inte för att det bekymrar mig. Jag kan sova överallt. Men jag har ju lagt märke till hur gäster inte varit helt nöjda med mina snygga, hemsydda hissgardiner som suttit uppe i gästrummet, utan i stället har kastat filtar och lakan över gardinstången.
Förhoppningsvis slipper de det nu.
Men idag fyndade jag fem mörkläggningsgardiner på Myrorna för 150 kronor styck.
Eftersom det är riktiga Kirsch-gardiner så tror jag att det är ett mycket bra pris, och att de dessutom är ouppackade gör inte saken sämre.

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin