4 mars 2011

Smaken är som baken


I går var jag på loppis på lunchen.
Då hörde jag en annan kund på Myrorna få ett jakande svar av sin kompis på frågan "Samlar du också på Rosa Ljung?".


"Sån tur att inte alla letar efter samma saker", tänkte jag diplomatiskt snobbigt överseende, innan jag kom på att de egentligen bara gör samma sak som jag - riktar in sig på sånt där som andra inte är så jätteintresserade av för att ha en chans att göra fynd.


Här, på Leta Retro-bloggen kan man läsa mer om Rosa Ljung. Där lånade jag också bilden, som nog egentligen kommer från ett auktionshus.

2 kommentarer:

metamorphosis sa...

Det är lite trist bara när det blivit som nu, att alla andra också vill ha de saker och tyger jag vill ha... det var liksom mycket lättare att göra superfynd där för tio år sedan än vad det är nu?!

Agata sa...

Jo, helt sant. Jag brukar hota min man med att jag ska börja samla på vita porslinssvanar, för det är snart det enda som ingen människa köper på loppisar.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin