2 april 2011

Färgglatt!

När nu allt pysslande ligger på is så försöker jag hinna med något loppisbesök då och då för att hålla mig mentalt stabil.  


En trevlig metall-ljusstake i ärtigt grönt fick följa med hem. Och den turkosa pressglastuppen blir perfekt till påsk. Jag äger väldigt lite påskpynt, och nu när hemmet utökats med ett barn så känns det helt plötsligt lite roligare att fira påsk.

Till slut några kitschiga vaser som ska ingå i mitt framtida projekt med att bygga kakfat i flera våningar. Än så länge hinner jag bara köpa delar och inte pyssla ihop något. men vilket år som helst ska jag börja skapa!

3 kommentarer:

metamorphosis sa...

Tuppen var ju bara helt underbar! Har sneglat lite på nyvarianter på åhlens - men den där var ju mkt snyggare!

...och ja, påsk är roligare när man har barn! Då har man ngn att pyssla knasiga påskfåglar och annat skoj med och man får ha äggjakt på påskafton!

Dödergök sa...

Tuppen fick mig att dö en smula, grym avisfaktor på den!

Jag saknar dina inlägg och blev så glad över att du hade skrivit lite igen så jag måste skicka en glad-kram genom etern! :)

Agata sa...

Metamorphosis - Visst är tuppen fin! Den ska få rymma lite påskgodis vad de lider.

Dödergök - Tack, söta du! Jag ska försöka bli lite bättre på bloggandet, men det är så mycket konstigt som upptar min tid numer. Som att leka haj eller vara på jobbet. ;-)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin