7 april 2011

Fynd?

Du vet hur det kan vara - efter en runda på loppisen har man korgen full, men det är svårt att riktigt sätta fingret på vad man hittat och varför det är just fynd man kommer hem med.

När någon frågar mig om dagens skörd efter såna turer brukar jag skruva lite på mig och svamla om något obegripligt och kanske nämna ett av fynden. Den här gången skulle jag förmodligen nämna hängslena i originalförpackning.

Men den superfula minnestallriken från 1973 ska doneras till några E-tunabor i min vänkrets och den är inte helt lätt att förklara. Fast en ullkarda med inbränt namn kan ju alltid vara bra att ha. Om man är textilnörd.
Och den sirligt svarvade träbägaren hamnar nog i någon projektlåda. Kan ju alltid vara bra att ha ... Men förmodligen bara märklig för alla utan pyssel-gen.

1 kommentar:

Lena sa...

Såna fula tallrikar är ju toppen att ge bort! Fynd! Gav bort en Domus-Västerås-tallrik till några med anknytning till den staden. Mycket uppskattat, blev sedan en "kedjepresent" .Gladde många!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin