22 maj 2011

Vackert på sonen


Jag kämpar på med att utöka sonens utklädningssamling.
Eftersom han är övermåttan förtjust i kjolar, långt hår och saker som glittrar så kändes det här som ett fynd - en gammelrosa tyllkjol som inte kan vara många år hängde på Kupans "sommarfynd"-ställ. Tio kronor var den sannerligen värd!

När man är fyra år är tålamod kanske inte den mest tydliga egenskapen, så kjolen hann bara bli tvättad och knappt torr innan sonen krävde att få ta på sig den. Alltså hann jag inte sy in den från den storlek 40 den är till sonens 95 centilong. Så guldskärpet är ett måste. Fem pix.

Totalt 15 kronor för den vackra prinsesslooken! Jag är lite avis, faktiskt.

5 kommentarer:

Iréne JB sa...

Men om kjolen blir kvar i storlek 40 kanske ni kan samsas om den. Han med guldskärp och du utan ;)

metamorphosis sa...

Vilken fin - förstår att sonen gillar sin nya outfit!

Mer tyllkjolar åt folket helt enkelt! :)

Agata sa...

Iréne - Jo, förvisso. Men dels känns den några decimeter för kort. Dels drar jag inte riktigt storlek 40. Än.

metamorphosis - Visst är den fin! Tänkte sy in den och kanske sy fast ett linne upptill så den bara är att dra på.

AnnaA sa...

Åh, vad härligt! Dans och tyll och glitter och en liten glad dansare! :)

Slow-Eva sa...

Jag förstår att han måste ha blivit överlycklig!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin