19 juni 2011

Ett knippe knappar

Det är något kontemplativt över att stå framåtlutad och rota i loppisarnas stora knapplådor.
Utbudet är ju som bekant enormt. Och jag kan aldrig lämna kvar fina, gamla glasknappar. Ser du de små ljusblåa nyckelpigsknapparna. Vilken fin, liten blus kan de ha suttit på? Och vilken sommarklänning piffades upp med de vita och röda blomknapparna? Och de svarta, sobrare knapparna - har de suttit i sorgkläder?

Och den mer sekundära frågan: Vad ska jag använda alla vackra knappar till?

5 kommentarer:

nattugglan sa...

ÅHH jag vill oxå ha,, den med lila hunden va oxå fin..o de röda med små blommor.. nu får du sy en kudde o sätta fast alla knappar på.. skulle ju bli fint..här finns nu ingen knapplåda på loppis.. det skulle jag oxå önska mej att det fanns.

nattugglan sa...

oj då man inte läser.. jag mena den lilla hunden.. fanns ju ingen lila hund.. hihii

Randiga Tråden sa...

Knappar är något speciellt, det spelar ingen roll vad de ska vara till när man vill ha. Så söta är de, dina knappar.

metamorphosis sa...

Grattis i efterskott på bemärkelsedagen och grattis att ha funnit en riktig knapp-skatt!

Maria sa...

Förstår precis känslan och funderingarna. Hälsningar från en som också är medlem i Knäppa knappklubben =)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin