24 januari 2012

Komplettering

Jag är fortfarande väldigt nöjd med min svarta kofta, men den behövde kompletteras.
Min iPhone med tillhörande headset måste hänga med hela dagarna, och alldeles för många av mina kläder saknar fickor. I synnerhet moderna klänningar och tunikor.
Det är egentligen bara när jag har mina fina städrockar som jag kan vara säker på att det finns praktiska fickor. (Fast alla gamla retroklänningar är ju inte menade för städ, och då kan de sakna fickor likväl.)

Nåja. Jag behövde alltså komplettera min nystickade dropskofta med en ficka. Det blev en i likadan ribbstickning som de andra resåren. Smal, men lagom bred för min telefon och kanske en tia till jobbfika.


1 kommentar:

Anonym sa...

Oh! Fint! Hatar verkligen att så många damplagg saknar fickor. Nu när jag är så beroende av min snuttits..eh jag menar telefon.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin