2 mars 2012

Varmt för halsen



En halskrage är klar. Garnet är två olika sorters Manos del Uruguay och köptes i New York för fyra år sedan. På tiden att det blev använt, alltså.
Helt random stickade jag in en roströd färg i samma garn för att dryga ut lite. Det ser lite mysko ut när den ligger utbredd såhär, men det fungerar när man har den på sig.

Mönstret komponerade jag själv. Vartannat varv rätstickning och vartannat i resår 1r 1a.


Och det här fotot är det närmaste ett porträtt jag någonsin kommit på den här bloggen. Offentlighet är inte min bag.



2 kommentarer:

Dödergök sa...

Vad fin och mysig, jag har helt snöat in på halskragar. (Kanske för att jag ständigt är småförkyld och har ont i halsen.)

Christin sa...

Så snygg den blev när den kom på!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin