2 april 2012

Påskpysslandet tid är här

Påsken är snart här, och jag har dekorerat lite ägg och köpt påskliljor.
Skal från rödlök, några gummisnoddar och några ägg resulterade i det här mönstret.

Och just som jag kände mig rätt hyggligt nöjd med mitt påskpysslande så hittade jag det här:


Två fina bloggar med ypperlig inspriation! Och helt plötsligt kändes mina traditionellt färgade ägg väldigt trista.
 Bloggen Zickermans värld hänvisar vidare till bloggen Ourbestbites som visar hur man färgar ägg med hjälp av gamla sidenslipsar! Hur snyggt som helst!

På bloggen 365 saker du kan slöjda hittade jag de här fan-tas-tiska äggen med borrhål!


Så nu måste jag gå ut på en liten köprunda. En Dremmel multislip och ett gäng loppade sidenslipsar står på inköpslistan. 


3 kommentarer:

Emma sa...

En sak jag tänkte på, man skall nog undvika att äta ägg man färgat med slipsar. Man har ingen aning om vilka typer av färger de använt men det är troligen inget man vill få in i kroppen i varje fall. Det är skillnad på färg som är gjord för att ha på livmedel.
hälsn Emma

Emma sa...

En sak jag tänkte på, man skall nog undvika att äta ägg man färgat med slipsar. Man har ingen aning om vilka typer av färger de använt men det är troligen inget man vill få in i kroppen i varje fall. Det är skillnad på färg som är gjord för att ha på livmedel.
hälsn Emma

Agata sa...

Klok synpunkt. Jag tänker mig att man gör det med urblåsta ägg så att man kan bevara de fina äggen.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin