16 juli 2012

Tuskaftad sysselsättning

Semesterveckorna bara skuttar fram i rask takt och jag vet inte riktigt vad jag gör.


Men nu, på plats i den gamla släktgården, väver jag en matta. Ingen stor sak alls när varpen är pådragen och trasorna redan är rivna.
Och mattvävningen är en snabb syssla under de förhållandena. På några dagar under rätt förutsättningar (barn sysselsatta på annat håll) räknar jag med att den är färdig.

Den innehåller mestadels trasor i blått men rosa, vitt och rött får bryta av.

Men att klippa ner en väv när endast en matta är vävd är alltför arbetskrävande och onödigt, så mattan sitter kvar i vävstolen och kommer få göra det till nästa sommar. Då hinner jag förhoppningsvis väva ytterligare någon matta. 

1 kommentar:

Maud/En bok om dagen sa...

Åh, så trevlig sysselsättning!

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin