13 augusti 2012

Sytt för stickat

För någon vecka tog jag mig i kragen och sydde klart en stickpåse jag haft på gång länge.
En bit av en rutig skjorta, ett linnetyg och några stämpelbokstäver senare hade jag min nya påse klar.


Inte kunde jag ana då att jag skulle springa in på en fin loppis och hitta två nya påsar för fem kronor styck. Den ena med vackert grönt broderi och fransar på linnetyg.

Den andra är härligt kycklinggul.

Kolla särskilt in den gula påsens broderi. Det ÄR ju verkligen en stickpåse, med ett litet hål där garnet ska löpa ut. Gölligt!

1 kommentar:

Iréne JB sa...

Underbara påsar alla tre på olika sätt. Hoppas att de stickningar som flyttar in ska känna sej hemma i dem, men inte så hemma att de aldrig vill bli färdiga :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin