8 november 2012

Pippi på stickorna

Det ska bli muddar eftersom jag fick en plötslig idé om pippimönstret.

Morjärvgarn ur gömmorna. Stickor 2,5. 80 maskor. Resårstickning 2r 2a. Typ 13 varv vitt mellan varje färgad bård. Lätt som en pippiplätt!


Och när jag letade länkar på min egen blogg så hittade jag det här inlägget om strumpstickning och då ser jag ju att jag någonstans i hemmet har fina strumpstickor i trä. Frågan är bara var... 
Förmodligen sitter de på någon pavslutad sockstickning...

När jag blir stor ska jag lära mig att avsluta påbörjade projekt innan jag påbörjar nya.

2 kommentarer:

AnnaA sa...

Lycka till med att bli vuxen! :D

heidi sa...

Varför så bråttom med att bli stor, när livet är mera spännande som det är:D

Tänk vilka andra stickningar som du kan ha glömt, som bara väntar på att hittas igen:D

Och du vet väl att du inte är ensam:) med jämna mellanrum är det någon bloggare som kastar sig över gamla glömda projekt, för att försöka avsluta några, innan lusten att börja på nya blir för stark:)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin