16 december 2012

Kalas och kakor

I dag har vi haft 6-årskalas här hemma. Familjens yngste talang hade nio kompisar på besök som lekte, åt godis, glass och lekte dansstopp. Därefter avslutade vi med skattjakt utomhus i blötsnön och lite grillning av marshmallows på eldkorgen.


Väldigt lyckat, men tillställningen lämnade inte direkt något utrymme för fotografering. Det är fullt upp med att hålla ordning på alla tio. Någon slår sig, någon annan behöver hjälp att kissa, någon vill inte vara med och någon vill göra något annat. Jag är full av beundran för alla som arbetar med förskolebarn!

Men mitt kakfat fylldes med sockerstinna saker och glassen föll i god jord.
Nu slappar vi framför en brasa innan det är dags för den här mamman att ta sig samman och gå ut på promenad. Det var inte bara barnen som lät sig väl smaka av allt socker.


I övrigt funderar jag på var världen är på väg. Hur kan det komma sig att så många är så dåliga på att göra analyser av omvärlden innan de börjar hojta om sina egna anala rättigheter? Jag tänker givetvis på allt trams om förkortade Disney-klassiker, pepparkaksgubbar och annat. Och eftersom jag vet vad jag tycker men inte orkar formulera mig klokt på egen hand som rekommenderar jag det här blogginlägget.

1 kommentar:

PippisRainbow sa...

Hipp hipp HURRA!!!
Och hos oss var det 4-årskalas idag :-)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin