9 mars 2013

Brunt och grönt

Det tar aldrig slut på firandet. I dag var svärföräldrarna på plats och jag hade både bakat en tårta och minicupcakes.
 

Jag försökte mig på att använda ett färdigt marsipanlock, men det gick inte bra. Svårt att få dit snyggt och inte var det tillräckligt stort för att räcka ända ner heller så jag fick spritsa samma chokladfrosting runt tårtan som jag hade använt till cupcakesen.


Och för att det inte ska se ut som om jag ägnar mig åt HCHF så visar jag även upp mina söta ärtgroddar som snart kommer vara ätbara. (Och de går i samma brungröna kulörer som cupcakesen!)

Det är så himla enkelt: Strö ut lite jord, strö över vanliga torkade gula ärter. Lägg på ett nytt lager jord. Vattna. Efter några dagar börjar groddarna sticka upp.

2 kommentarer:

Myggan sa...

Grattis i efterskott!
Det ser riktigt mumsigt ut. Och det där med ärtorna tror jag att jag måste testa.
/Anna

Queen of Kammebornia sa...

Så fint och gott - alltihop! Och grattis! Och kram :)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin