24 juli 2013

Roliga fynd i hink

Så här kan det också se ut efter en fyndtur.
Vi besökte en loppis jag inte varit så förtjust i tidigare eftersom det är i anslutning till en antikaffär, och loppisen har varit skitig och sällan har något ändrats.
Nu har en ny ägare tagit över och en uppfräschning har gjorts, och på loppisen kunde man fylla en hink med grejer för hundra spänn.

Till en början såg det mest ratigt ut, men ganska snart fick jag syn på IRA-brickan med rosor. Och sedan rotade jag runt och hittade både det ena och det andra. En orreforsljusstake i klarglas, en röd pappburk med blommotiv, två roliga ljusstakar på spretiga metallben. Jag får 50-talskänsla av dem. En mycket stilig cologneflaska i silverfärg med innehållet kvar. ;-)
Två geleglas, två prydnadsspeglar, en liten stjärnljusstake som jag samlar på och fem assietter i lergods där jag kan tyda namnet Taffel på undersidan. Är det Gabriel-keramik, kanske?

Och en fönsterlampa i turist, grönt och trä, en guldmålad mini-svepask och en kitchig flasköppnare som vi faktiskt behöver. :-)
Eftersom jag inte fyllde hela hinken fick jag betala halva priset. 

Den lilla toastolen stod inne i antikaffären och kostade mer än alla de andra sakerna ihop, men så är det också ett välkommet tillskott till min lilla samling.


Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin