2 augusti 2013

Fina fyndade retrokläder

Under sommaren har jag gjort några fina retrofynd till garderoben.


I början av juni var jag bjuden på bröllop och drabbades av en plötslig insikt några dagar före den stora händelsen - man ska ju ha något att ta på sig också! Först panikköpte jag en klänning får många hundralappar, men slank sedan in på en bra loppis i stan. Där hängde en ursöt gulmönstrad klänning med tilhörande liten jacka. I fint skick och rätt storlek. Den fick det bli! Jag fick visserligen sy ihop knäppningen framtill, men det gör jag nästan alltid för att slippa generande glipor.

Sedan vann jag en nätauktion och fick hem en blåmönstrad skönhet i finaste bomull. Även den här gången hade jag tur med storleken. Nätautioner är ju alltid en chansning eftersom man inte kan prova. Men den här passade bra och fick hänga med på midsommaraftonens begivenheter.



Och under en resa mot Mälardalen trillade jag in på en stor loppis där den här fina blusen hängde och väntade på mig. Visserligen inte samma trevliga pris som på de första klänningarna, men tillräckligt bra för att jag skulle köpa den. Jag är annars en sucker för fyndpriser, så i takt med att summorna drar iväg brukar mitt intresse avta.

1 kommentar:

heidi sa...

den gula klänningen med tillhörande jacka är ju bara för fin!!

men dom andra är inte dumma dom heller:)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin