6 september 2013

Önskelistan just nu

Jo, jag vet. Det är åtskilliga månader kvar till julafton och ännu fler tills jag fyller år. Men en kan väl ändå få önska sig lite småsaker, va?

* En barack. Eller kanske två. Och inte han, den där amerikanska presidenten utan ett rejält isolerat litet trähus som kan få ersätta vårt ruckel till oisolerat uthus. Kanske skulle man kunna bygga ihop två baracker och få något större? Och kanske kan man få plats med både förråd och pysselbod åt undertecknad?
Min dröm ser ut såhär. Med ogräset runtom ersatt av matta och grus. Och ett trädäck med stolpar där jag kan hänga en hängmatta. Och separata ingångar till pysselrum och förråd. Och givetvis en isolerad barack, så jag kan vara där vintertid också.

* En hushållsassistent. Typ den här från Ankarsum. Eller en från OBH Nordica i deras Chilliserie skulle också passa in bra med vår kaffekokare och kaffebryggare ur samma serie. Skulle passa in fint i köket.


* En snyyyygg Bundtpan från Nordic Ware. Kostar alldeles för mycket för en kakform, men den är i aluminium och finns i så många läckra former.




* Ljusslingorna från Happy Lights är fantastiska och jag skulle kunna fylla hemmet med dem. Om jag hade plats. Och råd.


* En hushållstork för svamp och frukt. Gärna en från det svenska Evermat i Bjurholm.

* En stoooor gryta för syltkok och liknande är ett måste i hemmet. Och med en nya induktionshäll behövs en ny gryta, för den gamla funkar inte längre.


 Tja, det var väl allt för den här gången...

Inga kommentarer:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin